Handelsbetingelser

 

 

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer og digitale ydelser af digitale ydelser af varer på markberg.dk.

 
Siden ejes og drives af:

Markberg

CVR-nr.: 34583196

Helge Nielsens Alle 7

8327 Løsning

Telefon: 86 13 00 80

E-mail: contact@markberg.com

 

Hvis du oplever problemer med din bestilling eller har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: +45 86130080 eller e-mail: contact@markberg.com

 

 

BESTILLING

Varen bestilles online via Markberg.dk.

 

Din bestilling skal angives med navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og kontooplysninger.

 

Ved bestilling modtages en ordrebekræftelse. Vær opmærksom på, at denne kan opfattes som spam og kan derved ende i dit spamfilter.

 

Afsendelsen af ordrebekræftelsen vil ske umiddelbart efter, at betalingen er registeret.
Såfremt at betalingsoplysningerne ikke er korrekte, vil betalingen samt ordren blive afvist.

 

Når du klikker på ”Gennemfør betaling”, vises en kvittering på din skærm. Fra dette tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Kontakt os venligst, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen.

 

En bestilling, som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag samt i weekenden, vil blive behandlet den efterfølgende hverdag.

 

 

BETALING

Priserne på Markberg.dk er i danske kroner, som er inkl. moms. Vi tager forbehold for tastefejl, prisændringer og udgåede varer.

 

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa/Dankort, Mobilepay, Klarna, Viabill, Mastercard, Visa Electron og Maestro.


Ved betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

 

 

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

 

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

 

 

LEVERING
                    

Vi leverer varer til adresser i Danmark.

 

Varerne leveres 1-3 hverdage efter din bestilling. 

Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS Pakkeshop, GLS Privat Levering, GLS Erhvervslevering, Afhentning på adresse.

Vi tilbyder gratis levering til pakkeshop ved køb for over 499 kr. Ved køb for under 499 kr. tillægges 39 kr. i leveringsomkostninger.



Lokalafhentning:  

 

Ved valg af lokalafhentning af Markberg varer, som ikke er Pre-loved, kan varerne hentes på følgende adresse:

 

Helge Nielsens Allé 7, port 6

8723 Løsning

 

Ordren kan afhentes på følgende tidspunkter:

 

Mandag: kl. 8.30 – 16.30

Tirsdag: kl. 8.30 – 16.30

Onsdag: kl. 8.30 – 15.30

Torsdag: kl. 8.30 – 15.30

Fredag: kl. 8.30 – 12.00

 

Udenfor afhentningsdøren vil der stå et sort flag med vores logo.

Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 86 13 00 80, hvis du har nogle spørgsmål.

 

 

Lokalafhentning af Pre-loved varer:

 

Ved køb af Pre-loved varer og valg af lokalafhentning kan varerne hentes mellem 09.00-16:00 på alle hverdage på følgende adresse: 

 

J. P. Larsens Vej 17D,

8220 Brabrand

 

 

FORTRYDELSESRET

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

 

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse.


Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

 

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Markberg, Helge Nielsens Alle 7, 8327 Løsning, tlf.: 86 13 00 80, contact@markberg.com.

 

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

 

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Du kan benytte linket til lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Det er tilstrækkeligt med en mail.

 

Du kan også fortryde ordren ved at returnere ordren til os med returlabel og returblanketten, som var lagt med i forsendelsen. Dette betragtes også som en fortrydelse af ordren. Læs mere i nedenstående afsnit omkring retur. 

 

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du sende eller aflevere varen til Helge Nielsens Allé 7b, Løsning uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at fortrydelsesretten er udløbet. Returfristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage fra, du modtager din ordre. OBS i forbindelse med julegavekøb forlænges returfristen til d. 15. januar. Det vil sige, at returpakken skal være på Markbergs adresse senest d. 15. januar.

 

Vi afholder udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du benytter vedlagte GLS returlabel, som medfølger forsendelsen. Udfyld gerne den dertilhørende returblanket.  

 

Vi anbefaler, at du får en kvittering af pakkeshoppen ved indlevering af pakken, så du har et bevis for afsendelsen.

 

Labelen vil kun være aktiveret inden for de 30 dage, den vil derefter blive deaktiveret.

 

Returadresse:

 

Markberg ApS
Helge Nielsens Alle, 7, Port 5
8723 Løsning
Danmark

 

 

Hvis der vælges lokalafhentning på Pre-loved varer, skal varerne afhentes og returneres til følgende adresse i Brabrand (returlabel medfølger):

J. P. Larsens Vej 17D,

8220 Brabrand

 

Ombytning

Hvis du ønsker at ombytte produktet til en anden størrelse, model eller farve, skal du bestille det produkt, som du ønsker på hjemmesiden.

 

Du returnerer blot det andet produkt, og det vil blive håndteret som en almindelig returnering. Læs mere under ovenstående punkt ”Returnering af varen og returomkostninger”.  Pengene vil blive returneret, så snart vi modtager varen på vores lager. Pengene vil blive indsat på samme betalingskort, som blev brugt ved bestilling af ordren.


Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: +45 86130080 eller e-mail: contact@markberg.com

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

 

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

 

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning. Produktet skal være intakt og med prismærker for, at vi kan tilbagebetale din købssumProduktet vil blive gennemset ved modtagelsen.

 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

 

OBS – Info vedrørende køb af indpakning:

Ved køb af gaveæske refunderes beløbet for gaveæsken kun, hvis gaveæsken er sendt med tilbage på returforsendelsen og dermed mulig at genbruge. Det forventes ligeledes, at gaveæsken er intakt.

 

 

Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

 

Du kan reklamere over mangler ved varen eller ydelsen i indtil 24 måneder fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeserviceafdeling på contact@markberg.com.


Du skal henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om at give os besked så hurtigt som muligt. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din ordrebekræftelse.

 

 

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:

 

 

Markberg

Helge Nielsens Alle 7b

8327 Løsning

contact@markberg.com

Telefon: +45 86 13 00 80

Varen skal sendes i forsvarlig emballage.

 

Markberg refunderer ikke returneringsomkostninger, hvis der ikke er indgået aftale herom.

 

 

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

 

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

 

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: contact@markberg.com.

 

 

Markberg Pre-loved

Reklamationsretten på 24 måneder gælder naturligvis også produkter købt i vores Pre-loved univers. Fortrydelsesret gælder ligeledes på samme niveau, som på nye Markberg varer.

 

Du kan kontakte os på tlf.: +45 86130080 eller e-mail: contact@markberg.com, hvis der er spørgsmål til vores Pre-loved univers. 

 

 

Hvis der vælges lokalafhentning på Pre-loved varer, skal varerne afhentes på følgende adresse i Brabrand:

J. P. Larsens Vej 17D,

8220 Brabrand

 

 

Ved køb af Pre-loved varer og valg af lokalafhentning kan varerne hentes mellem 09-16:00 på alle hverdage.